16/11/2017 Blog by Conceptional

Clean eating be gone, we're loving carbs again

 

Conceptional is onlangs in het bruisende Londen geweest. Een mooie gelegenheid om opvallende en slimme Food & Beverage concepten te ontdekken. En waar beter dan London? Het is dichtbij en er zijn veel concepten op weinig vierkante meters.

Al jaren wordt er met Food & Beverage concepten ingespeeld op de trends gezondheid en gemak. Londen liep hierin voorop, maar elke trend heeft altijd een tegen trend. Zo vielen een aantal (extreme) indulge concepten ons op.

 

“#cleaneating be gone, we’re loving carbs again.”

Lisa Markwell, Sunday The Independent, restaurant critic and chef

 

Met inspiratie op deze quote zoomen we in op drie Food & Beverage concepten: Milk Train, MOD Pizza en Shake Shack.

 

Als concept developers kijken we altijd met het hoofd en het hart naar een Food & Beverage concept, bij Conceptional noemen we dit ook wel de ‘understand’ en ‘surprise’ factor.

Milk Train – Meest ‘Instagrammable’ dessert

Elke dag staat er een wachtrij voor deze ijs-attractie. Het gaat hier om het product softijs. Een softijsje? Dit zijn zeker niet de normale softijsjes die wij kennen. Het sierlijke softijs wordt geserveerd met bijzondere toppings naar keuze en verpakt als een cadeautje in een suikerachtig wolkje, de bekende suikerspin. Om de hoek van Convent Garden is Milk Train gevestigd met een ruimte van slechts 16 m2. Dit is een van de opvallendste Food & Beverage concepten op de minste vierkante meter.

 

‘Ice cream makes you happy’

Understand factor:  

Bij dit Food & Beverage concept gaat het voornamelijk om het product, een sensationeel ijsje. De producten zelf zijn basic, maar door de unieke combinatie wordt het speciaal! Milk Train is een échte destination locatie waar het voornamelijk draait om de fun factor. Het productproces voert het personeel voor de klant uit. Iedere medewerker heeft zijn eigen functie, van suikerspin acrobaat tot topping specialist staat achter de bar, dit maakt het als klant leuk om naar te kijken en is ook nog eens erg efficiënt.

 

Surprise factor: 

Alle aandacht gaat naar het design en uiterlijk van het product. Milk Train is erg geliefd op Instagram. Het eerste wat mensen doen na het kopen van het ijsje is een foto maken en op social media plaatsen. Sommige zeggen dat het ijsje op een unicorn lijkt. We kunnen wel stellen dat de ijsjes zeer ‘Instagrammable‘ zijn!

 

MOD Pizza – an original tailor made pizza concept

Bij MOD Pizza ben je als klant baas over je eigen pizza. MOD staat voor Made On Demand, elke pizza is gepersonaliseerd naar jouw wensen in een zeer persoonlijke setting. Het concept komt uit Amerika en staat voor kwaliteit, snelheid en customisation. In Amerika zitten er in middels 200 locaties en in de UK zijn er 5 gevestigd.

 

‘MOD super fast pizza’

Understand factor: 

Het Food & Beverage concept zit goed in elkaar. Bij het bestellen en samenstellen van de pizza, loopt een enthousiaste medewerker mee welke je alles kan vertellen over hun verse ingrediënten en toppings. Wanneer je je lievelings-ingrediënten hebt uitgekozen, maakt de medewerker jouw custom made pizza en plaatst hem in de oven. Dit duurt slechts 3 tot 4 minuten. Dit gezellige sit-down concept is efficiënt, snel, vers en je krijgt value-for-money.

 

Surprise factor: 

MOD Pizza heeft emotie gecreëerd in het design en biedt persoonlijke service.

Het Food & Beverage concept maakt een goede combinatie tussen persoonlijke service en de snelheid van een fastfood restaurant. Waar de meeste fastfood ketens minder sfeervol zijn, straalt MOD pizza een warmte uit door gebruik te maken van de juiste kleurpaletten, teksten en touchpoints.

Een leuk verrassingselement is dat je een persoonlijke boodschap op een sticker kan schrijven en op de muren mag plakken. Zo laat jij een stukje van jouw persoonlijkheid achter in MOD Pizza.

 

Shake Shack – High quality fastfood

Shake Shack is een Amerikaanse fast-casual keten uit New York. Het begon in 2001 als een hotdog kraampje in Madison Square Park in Manhattan. Met nu 136 locaties wereldwijd en 8 in de UK, is het nu één van de snelst groeiende horeca ketens. Wat Shake Shack bijzonder maakt, is het gebruik van ingrediënten van hoge kwaliteit en inspiratie in design van een fine-dining concept. Dit in combinatie met het gemak en de waarde van een fast casual concept.

 

‘Stand for something good’

Understand factor: 

Shake shack verkoopt 100% all-natural Angus beef burgers met een variatie van verse ingrediënten. De locaties zitten vaak bij leisure en business districten. Het concept is gemaakt voor iedereen: jong, oud, dames en heren. Natuurlijk zijn er veel geweldige gourmetburger concepten in de wereld, maar Shake Shack differentieert zich door hun gastvrijheid en is community driven. Met andere woorden, Shake Shack begrijpt hun doelgroep.

 

Surprise factor: 

Het design is fris, met de kleuren groen en zwart, dit zie je overal terug in het concept. Het is herkenbaar en slim om deze kleuren te gebruiken in een fastfood concept. Groen wordt namelijk geassocieerd met gezond, waardoor mensen zich minder slecht voelen als ze een lekkere vette hamburger opeten.

De smaak van de hamburgers terzijde, een deel van het succes van Shake Shack is te danken aan zijn geraffineerde gevoel voor design, uitgedrukt in een iconische merkidentiteit en grafische omgevingsfactoren.

Shake Shack is een actieve gebruiker als het aankomt op social media. Door middel van Facebook, Twitter en Instagram te gebruiken, kan Shake Shack met haar fans communiceren en haar merkbewustzijn vergroten.

 

 

Wilt u meer informatie ontvangen over Food & Beverage concepten in Londen? Neem dan contact met ons op!

BewarenBewaren

 
 

BewarenBewarenBewarenBewaren

BewarenBewarenBewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren